Ceapa Galbena

Ceapa galbena, rosie sau alba: care sunt diferentele si pe care sa o alegem?


Fiarta in toate sosurile, ceapa este onorata in multe retete savuroase. Feliate, apoi adăugate crude, caramelizate sau pur și simplu puțin fragede în preparatele noastre ca legumă sau condiment, le aduc aromă și multe beneficii pentru sănătatea noastră. Cu toate acestea, nu este neobișnuit ca o rețetă să sugereze utilizarea acesteia fără a oferi mai multe detalii. Cu toate acestea, între ceapa roșie sau galbenă de exemplu, diferențele sunt notabile. În acest articol, te invităm să descoperi toate aceste subtilități pentru a alege mereu cea mai bună varietate de la grădinar pe care să o adaugi în preparatele tale crude sau gătite.

1) Ceapă galbenă pentru gătit lung

Ceapa Galbena

Ceapa galbenă este cu siguranță cea mai „polivalentă”. Sunt cultivate și gătite în toată lumea. Trebuie spus că ceapa păioasă, așa cum este uneori supranumită, oferă un gust pronunțat și generos care se dezvăluie delicios la gătit. Odată rumenit, chiar caramelizat, adaugă un adevărat plus tuturor preparatelor fierte și tradiționale (sosuri, supe, plăcinte, tocănițe, gratinate, fripturi etc.). Dintre toate, este, fără îndoială, cea care suportă cel mai bine timpii lungi de gătit . De asemenea, are o durată de valabilitate lungă, cu condiția să fie depozitată într-un loc uscat, răcoros și întunecat. Singura problemă: are un miros la fel de puternic ca și aroma lui și ne poate face ușor să plângem dacă nu facem câțiva pași pentru a-l evita.

2) Ceapa rosie de mancat in salate

Ceapa rosie

Ceapa roșie este foarte crocantă, și are în gură o aromă ușor picant și acidulată (fără a se rupe!). Acesta este motivul pentru care nu este neobișnuit să o folosești în salate, burgeri și alte sandvișuri pentru a le oferi dimensiune și o textură mai interesantă. Spre deosebire de ceapa galbena său, însă, este mai puțin rezistenta la gătit, ceea ce o face să-și piardă toată prospețimea. Pentru a profita din plin de aroma sa dulce, preferă să o consumi crudă.

Iertăm totuși cu plăcere acest mic defect la această ceapă roz sau violet deschis, deoarece poate fi folosită și în rețetele noastre de murături de casă (legume macerate în oțet). In plus, cand iti place dulce si sarat, il poti folosi cu ochii inchisi pentru retete confitate care sa insoteasca carnea. Zahărul ajută la reducerea picantității sale. În sfârșit, rețineți că, la fel ca ceapa galbenă, se poate păstra câteva luni într-un loc răcoros și întunecat.

3) Ceapa verde: infinit de dulce

Ceapa verde

Ceapa verde sau ceapa primavara este mai mica si mai dulce decat celelalte. Din păcate, se găsește doar în ciorchini primăvara sau vara. Cu toate acestea, este întotdeauna o plăcere să o găsești cu această ocazie, deoarece poate fi folosit atât cruda (în salate, în vinegretă sau pentru a mânca la aperitiv) , cât și gătit deoarece susține foarte bine gătitul.  Singurul său dezavantaj este că această legumă timpurie nu se păstrează mult timp decât dacă este congelată. 

4) Ceapa roz de Bretania

Ceapa roz

Adesea mai puțin cunoscută decât celelalte, ceapa roz de Bretagne sau ceapa Roscoff este produsă doar în Bretania. Mai mică decât ceapa galbenă, acest soi străvechi și unic se remarcă prin aroma sa surprinzător de dulce și plăcută. Dacă nu-ți place gustul puternic și înțepător al altor cepe, aceasta cu siguranță te va cuceri! În plus, poate fi consumat atât crudă, cât și gătită și conservarea ei este, de asemenea, foarte bună.

Câteva întrebări/răspunsuri despre aceste cepe diferite…

Care este cea mai bună ceapă pentru sănătate?

De fapt, toate oferă mai mult sau mai puțin aceleași valori nutriționale. Sărace în sodiu, sunt bogate în fibre, alicină, vitaminele A, C, E, B6 și acid folic, minerale (potasiu, fier, fosfor, calciu, mangan, zinc, cupru sau chiar seleniu) precum și în quercetină. Rețineți, totuși, că cu cât o ceapă este mai colorată, cu atât va oferi mai mulți antioxidanți. În plus, o ceapă crudă va conține mai multă alicină (un compus cu proprietăți antibacteriene și antifungice) și mai multă vitamina C, care este foarte fragilă la căldura gătitului.

Care este ceapa cea mai digerabilă?

Poate suna surprinzător, dar ceapa crudă este mai ușor de digerat decât ceapa fiartă. Dacă nu vreți să le mâncați crude, le puteți fierbe timp de două minute în apă clocotită înainte de a le găti. Vei evita astfel tulburarile digestive frecvente la stomacurile fragile (flatulenta, balonarea etc.).

ceapa

Cum să eviți respirația urâtă când mănânci ceapă

Ceapa crudă este cu siguranță mai digerabilă, dar poate da respirația urât mirositoare. Pentru a evita acest lucru, înmuiați ceapa în apă rece timp de o oră, schimbând lichidul de două sau trei ori în timpul operației. De asemenea, este posibil să înmuiați în apă și oțet timp de o jumătate de oră dacă vă grăbiți. În acest caz, nu uitați să o clătiți înainte de a o găti!

Cum să înmoaie gustul cepei la gătit?

Pentru a satisface papilele gustative ale întregii familii și chiar și copiilor cărora le este greu să suporte gustul puternic și amar al cepei, le puteți înmuia în apă câteva minute înainte de a le șterge cu o cârpă curată. Această clătire o va înmuia eficient.


0 Comments

Adresa ta de email nu va fi publicată.