plante pentru insomnie

10 plante pentru dormitorul tău care vor îmbunătăți calitatea somnului și vor diminua insomnia


Dacă sunteți lipsit de somn, este posibil să vă confruntați cu lipsă de energie, productivitate scăzută, dureri de cap, sănătate precară și concentrare slabă.

Cea mai frecventă cauză a insomniei este stresul și anxietatea, așa că învățarea modalităților de a le menține la minimum este crucială dacă doriți să vă odihniți bine.

Multe studii arată că a fi înconjurat de natură ajută la scăderea nivelului de cortizol și a tensiunii arteriale. De asemenea, poate ajuta la stimularea funcției imunitare și a nivelurilor de relaxare.

Păstrarea plantelor în interior ajută, de asemenea, la purificarea aerului pe care îl respiri. În anii ’80, NASA a studiat capacitatea plantelor de apartament de a curăța aerul și, din cincizeci de plante de apartament, au descoperit că majoritatea au ajutat la filtrarea compușilor organici volatili (COV) obișnuiți, cum ar fi mirosurile și mucegaiurile.

Cele mai mici de 10 plante pot îmbunătăți aerul din dormitorul tău noaptea și, ulterior, îți pot oferi o odihnă mai bună. De asemenea, ele pot ajuta la atragerea sentimentelor de relaxare, iar simpla privire la ele poate reduce nivelul de cortizol (și, prin urmare, scade anxietatea și tensiunea arterială).

Asigurați-vă că ștergeți praful de pe frunzele plantelor în fiecare săptămână, astfel încât acestea să poată filtra aerul în mod corespunzător. Asigurați-vă că plasați câteva plante în fiecare dormitor. NASA recomandă între 15-18 plante de purificare a aerului pentru o casă de 1800 de metri pătrați.

1. Iasomie

iasomie

Rezultatele publicate online în Journal of Biological Chemistry de la munca profesorului Hanns Hatt au descoperit că iasomia a crescut efectul GABA de peste cinci ori și a acționat la fel de puternic ca sedativele, somniferele și relaxantele. Inhalarea iasomiei transmite mesaje creierului pentru a se calma și a se relaxa, astfel încât să puteți avea un somn mai profund și mai odihnitor.

2. Lavandă

lavanda

Păstrarea unei plante de levănțică pe noptieră vă va adormi cu siguranță într-un somn adânc. Este planta cu cele mai cunoscute arome care induc somnul și este cunoscută că încetinește ritmul cardiac și scade tensiunea arterială și nivelul de stres. Lavanda scade, de asemenea, mișcarea rapidă a ochilor în timpul somnului și reduce timpul necesar pentru a adormi.

3. Planta șarpe

planta de sarpe

Ceea ce este grozav la planta șarpe este că emite oxigen pe timp de noapte, în timp ce în același timp atrage dioxid de carbon – ceva pe care îl producem în mod natural atunci când respirăm. Acest lucru va ajuta în mod natural la îmbunătățirea calității somnului, deoarece studiile au descoperit că nivelul crescut de oxigen duce la un somn mai bun (7). Plantele de șarpe filtrează, de asemenea formaldehida, tricloretilena și benzenul.

4. Aloe Vera

Similar cu planta șarpelui, aloe emite oxigen pe timp de noapte, ceea ce asigură un somn mai odihnitor. De asemenea, este foarte ușor de îngrijit, iar dacă uitați să-l udați, nu va muri. Păstrarea aloe vera în casă este, de asemenea, utilă dacă se întâmplă să fii tăiat sau ars. De asemenea, ameliorează pielea uscată și oferă alinare de mușcăturile de insecte.

5. Gardenia

Această plantă cu miros plăcut este eficientă în tratarea insomniei și a somnului deficitar. Un studiu recent a constatat că a fost la fel de eficient ca și Valium în ameliorarea anxietății și în promovarea somnului. Planta în sine este oarecum dificil de îngrijit, așa că poate să nu fie cea mai bună pentru cei nepriceputi.

6. Planta păianjen

Plantele păianjen pot elimina până la 90% din formaldehidă din aer, potrivit studiului NASA. Pe lângă curățarea aerului, planta păianjen va ajuta la menținerea nivelului de oxigen din cameră, promovând un somn mai bun.

7. Valeriană

Rădăcina de valeriană este încă folosită în mod tradițional pentru a calma, precum și pentru a trata insomnia. Planta în sine este de asemenea utilă. Pur și simplu inhalarea parfumului acestuia vă va ajuta să adormiți rapid și vă va asigura că vă bucurați de un somn de mai bună calitate.

8. Iedera engleză*

S-a demonstrat că această frumoasă plantă ameliorează simptomele alergiilor sau astmului, ceea ce poate ajuta semnificativ la îmbunătățirea calității somnului celor care suferă de aceste afecțiuni. De asemenea, s-a descoperit că iedera engleză curăță până la 94% din solutiile din aer și 78% din mucegaiul din aer.

9. Crinul Pacii

Similar cu iedera engleză, crinul pacii ajută la ameliorarea simptomelor alergice, care pot ameliora iritația nasului și a gâtului uscat, care vă pot ține treaz toată noaptea. Poate crește umiditatea într-un spațiu încăpător cu până la 5%, datorită umidității florilor sale. Această plantă poate crește destul de mare, așa că asigurați-vă că îi oferiți spațiul de care are nevoie!

10. Pothos de aur*

Potosul auriu este o plantă agățată care nu necesită multă atenție. Poate elimina peste 70% din benzenul din aer în doar 24 de ore, iar filtrarea aerului are loc în sol. Aceasta este o plantă grozavă de plasat lângă o fereastră, astfel încât să poată filtra orice aer care vine în interior. Reducerea poluanților din aer din camera ta va garanta automat o calitate mai bună a somnului.

*Rețineți că plantele toxice trebuie ținute în locuri inaccesibile dacă aveți animale de companie sau copii.


0 Comments

Adresa ta de email nu va fi publicată.